Kunst & Tuinroute 2022 | Protestantse Gemeente Andijk - Wervershoof | Kerk Andijk, De Kapel
post-template-default,single,single-post,postid-351878,single-format-standard,eltd-cpt-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,moose-ver-2.0, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,paspartu_enabled,paspartu_on_bottom_fixed,paspartu_header_aligned,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-352192

Kunst & Tuinroute
2022

Op 10 september 2022 is het gelukkig weer zo ver. De Kunst- en Tuinroute 2022 , de 10e editie in Andijk. Komt allen, geniet van elkaar en van de Tuinen en Kunstwerken in vele vormen.

Het idee om een Kunst- en Tuinroute te organiseren is begonnen bij de Kerk naar Buiten van de Gereformeerde kerk in Andijk. “Op deze manier kan je laten zien wat je doet en waar je veel plezier aan beleeft. Bezoekers beleven daar veel plezier aan en samen raak je in gesprek.”

Sinds 2010
De eerste Kunst- en Tuinroute Andijk was in 2010 een feit. De voorbereidingen kosten veel tijd. Mensen benaderen, de route uitzetten, folder maken, vergaderen, advertentie zetten, er komt flink wat bij kijken. “Vooral het eerste jaar was heel spannend. Komen er mensen die de route gaan rijden? Dat moest dan wel op de fiets of met auto, want het was niet te belopen. Op Oost en op West was er van alles te bekijken,” vertelt Carla Harlaar. “Het eerste jaar was leuk en het werd elk jaar drukker. De sfeer was elke keer opnieuw heel leuk en gastvrij.”

Enthousiaste nieuwelingen
“Inmiddels is de commissie van de Kunst- en Tuinroute geheel vervangen. Door allerlei redenen hebben mensen moeten kiezen om te stoppen. Wij danken hen hartelijk voor hun inzet al die jaren,” aldus de organisatie. Feiko Mantel, Sjanni de Vries, Lotte de Kroon en Petra van der Spoel nemen met veel enthousiasme het stokje over.

Kom genieten
Zaterdag 10 september kunnen bezoekers weer genieten van leuke spontane ontmoetingen op deze Jubileum editie van de Kunst- en Tuinroute. Maar liefst 25 adressen zetten hun tuindeuren/ locaties open. Behalve mooie tuinen, wordt er hier en daar ook prachtige muziek ten gehore gebracht. Overal is er veel kunst en creativiteit te bewonderen. Een enorme diversiteit aan talent is er in Andijk. Oude ambachten, mooie foto’s en nog veel meer. Bekende namen komen voorbij: Gerrie Bruin, Premnath Gonesh, Corina Sas, Jeroen C Molenaar. Ook veel (nu nog) onbekend talent, waar u van zult staan te kijken!

Vier startpunten
De routes lopen van oost naar west en noord naar zuid. Heel Andijk doet mee. Wie interesse heeft kan vanaf 11 uur starten bij de startpunten alwaar ook kaarten verkrijgbaar zijn met informatie wat waar te bekijken is. De vier startpunten zijn: Gereformeerde kerk (noord), Middenweg 4, Hervormde kerk (zuid) Middenweg 48, Katholieke kerk (west) Bangert 26 en op Dijkweg 14 (oost), bij de familie van der Kooij. Bij de deelnemende locaties kun je tot 17 uur terecht. Deelname is net als de eerdere edities gratis.